Träning på brukshundsklubben

| Postat i: Träning
0
Igår så var jag, Scott och Emma och Charlie på brukshundsklubben och tränade ett par timmar.
När vi kom dit så började vi med att gå en liten promenad i skogen så de fick kissa och bajsa lite innan träningen.
Sen gick vi in i klubbstugan och som tur var så var träningsrummet ledigt, vi gick då in dit och började bygga en liten rallylydnadsbana.
Emma och Charlie fick börja köra så jag fick se hur alla skyltar skulle gå till. De var superduktiga och Charlie hade jättefint fokus.
Efter att Emma och Charlie hade kört var det min och Scotts tur, jag tycker verkligen att det gick hur bra som helst! Vi har ju bara kört rallylydnad tre gånger innan men jag kom ihåg alla skyltar och Scott klarade alla moment jättebra! Jag tycker verkligen att han var superduktig så det var jättekul.
Det moment han har svårast för är när han ska sitta eller ligga still och så ska jag gå runt honom, han har kunnat det förut men tydligen inte längre så just nu går jag bara halvvägsrunt honom, och det funkar i alla fall jättebra.
Efter att vi hade kört en stund och fikat lite så var de tvungna att låsa klubbstugan så då gick vi ut på gräsplanen och busade, tränade lite fotgående/tricks och fotade lite bilder.
 
Hittills till Träning på brukshundsklubben





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: