Hundspann i Idre

| Postat i: Vardag
0
För några veckor sen så var jag tillsammans med skolan i Idre. Vi var där från torsdag till söndag och vi hade det verkligen jättekul. Det var egentligen bara tänkt att vi skulle åka skidor men jag och min kompis Erika såg att man kunde åka hundspann där, så vi gick upp till killen som skötte hundspannen och frågade vad det kostade. Det skulle kosta 400kr för en halvtimme. Vi bestämde oss då för att åka och som tur var hade han en tid kl 13 ledig.
Vi antog att vi skulle få sitta i hundspannen och att han som skötte det skulle "köra" men det visade sig att alla fick en varsin hundspann med fyra hundar var. Det var en otroligt rolig upplevelse och känslan av att köra en egen hundspann mitt på fjället var fantastisk!
 
När turen var slut så satt vi säkert en till halvtimme och bara gosade med hundarna. De var hur söta och gosiga som helst. Jag blev speciellt förälskad i min ledarhund Aqua som var hur fin som helst. Efter att jag hade varit och klappat på en annan hund och kom tillbaka till henne blev hon så glad att hon hoppade upp på mig och pussade mig i ansiktet haha, hon var verkligen supersöt.
 
Sen skulle ägarna tyvärr åka hem haha så vi fick gå därifrån, men den eftermiddagen var den bästa på länge och jag kommer att komma ihåg den sjukt länge för det var verkligen en rolig upplevelse.
 
Här kommer lite bilder på hundarna:




Hittills till Hundspann i Idre





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: