Första tillfället på fortsättningskursen i agility

| Postat i: Agility fortsättningskurs
0
Hejsan!
 
Igår började vi på en ny kurs, nämligen en fortsättningskurs i agility! :D
Vi är sex stycken i gruppen, alla olika raser, en gick på samma valpkurs som oss vilket var lite kul.
Vi har två tränare, den ena är min gamla tränare från grundkursen och den andra tjejen känner jag också igen då hon tränar för min klubb. Båda är verkligen jätteduktiga, de har tävlat SM och ena tjejen satsar på VM, så jag tror att kursen kommer bli riktigt lärorik och jag tror att vi kommer att utvecklas supermycket båda två.
 
Kursen började i klubbstugan, vi fick presentera oss och fika lite, efter det gick vi ut och byggde fram lite olika stationer. Vi fick börja med att värma upp hundarna och sedan mjukstarta lite med en raksträcka med två hopphinder och en tunnel. Sen fanns det en station som var som en triangel med ett hopphinder i varje hörn, ur det kunde vi köra massa olika övningar där vi övade på framförbyten. Scott var supertaggad och gav sitt allt. Han såg verkligen lycklig ut när han körde :D Tränaren berömde Scott väldigt mycket och sa något i stil med "Det där behöver ni ju inte öva på, det är ju bara att åka ut och tävla"  så det var verkligen superkul att hon sa så
Sen körde vi en annan station med en böjd tunnel och två hopphinder. Även det gick väldigt bra.
 
Första tillfället var väldigt kul, vi körde inga jättesvåra stationer men det var för att tränarna skulle kunna se hur långt hundarna har kommit så de kan anpassa träningen efter det.
 
Jag och Scott längtar redan till nästa tillfälle! :D
 
Hittills till Första tillfället på fortsättningskursen i agility





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: